LETOVÝ PLÁN PODNIKATELE

Proč letový plán?

Zvolíme si destinaci, kam se chceme dostat a musíme si na to připravit důkladný plán. Potom se vydáme na cestu. Cestou si musíme to svoje letadlo nebo dopravní prostředek hlídat, dělat různé korekce či úpravy.

Protože když se pro něco někam rozhodneme, tak se tam prostě musíme dostat.

Toto video dělám v létě 2020. Nyní je to s létáním trošku složité. Nicméně, ten princip dostat se z bodu A do bodu B v cestování, životě, sportu, malých cílech, velkých cílech je takový, že usilujeme o věci proto, abychom se měli lépe, měli dobrý pocit, někomu prospěli, nebo aby se něco zrealizovalo.

Když si povídám s lidmi o jejich plánech, tak mě překvapují různé okolnosti a skutečnosti a to, že 90 % lidí nemá pevně stanovené cíle a plány.

Říkají pouze:

  • udělal bych něco
  • udělám možná
  • nevím přesně, co chci
  • chtěl bych do konce roku někam odcestovat
  • chtěl bych možná postavit dům
  • chtěl bych si možná koupit auto
  • chtěl bych možná vybudovat firmu, ale nevím kdy, nevím jak

Jak to tedy je?

Musíte se rozhodnout, co přesně chcete, proč to chcete!

Jste podnikatelé a to znamená, že to vaše rozhodnutí, ten váš sen, musíte proměnit ve vizi, plán, konkrétní závěr. Musíte umět převést na čísla, jednotky, množství, počet lidí, počet prodejů, saturaci trhu, tržby, náklady, marže či ekonomiku.

Prostě podnikání je o číslech! Ať chcete nebo nechcete!

Stavět si plány a vzdušné zámky, co bych všechno chtěl a nemít k tomu cestu přes čísla, je v zásadě nereálné.

Víte co? Lidé na Levé straně CFK mají tendenci plánovat ve stylu:

  • chci si něco pořídit
  • chci si něco koupit
  • chci něčeho dosáhnout
  • za jak dlouho si na to vydělám
  • za jak dlouho si na to ušetřím
  • kolik mě to bude stát času
  • kolik času energie a potenciálu musím prodat, abych si mohl danou věc dovolit

Soukromníci můžou říct:

  • změním parametry svého podnikání
  • vylepším klientelu
  • změním sortiment
  • změním místo
  • upravím strategii
  • získám více zákazníků
  • získám více platících zákazníků

A můžou měnit parametry svých budoucích příjmů, tedy i možnosti pro dosahování osobních nebo třeba i podnikatelských cílů.

Podnikatelé to mají postavené ještě trošičku jinak. Ti si stanovují cíle a vize v podnikání výhradně přes:

  • čísla
  • peníze
  • množství
  • jednotky
  • plány proveditelnosti
  • SWOT analýzy
  • nejrůznější mentální pomůcky,

které jim umožňují najít cestu, jak dosáhnout konkrétní vize a cíle co nejvíce efektivně a ziskově, tak aby to člověka bavilo, dávalo to smysl, a aby to fungovalo.

Rozdíly v plánování na Levé a Pravé straně CFK

Pojem plánování na Levé a Pravé straně CFK je mentálně poměrně hodně odlišné z mnoha důvodů.

Nebudu to příliš rozebírat, protože svět Levé strany již příliš neznám, ale umím si představit, že tam je to spíše o tom šetření, škudlení, jak urvat nějakou tu fakturu navíc, nějakou prémii, jak prostě něco získat.

Svět Pravé strany je spíše o tom, jak rozvinout myšlenku, duplikovat funkční systémy, odhodit to, co nefunguje.

Více o tom, jak si vytvořit svůj letový plán zjistíte v našem Klubu Inteligentních Investorů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.